- URZĄD MIEJSKI
- ›
- Ochrona Środowiska
- ›
- Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód. Eksploatujący oczyszczalnię jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji. Do rozpoczęcia eksploatacji oczyszczalni można przystąpić, jeżeli organ właściwy do przyjęcia zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji. Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest już ona eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem. Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych.
Podstawa prawna
- art. 152-153, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2006 nr 225 poz. 1635 z późn. zm.) - część I, pkt 13 załącznika do ustawy.
Wymagane dokumenty:
Zgłoszenie instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków zawierające:
- oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
- adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji (nr działki, obręb);
- rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
- czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
- wielkość i rodzaj emisji;
- opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
- informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.
Załączniki:
- mapa sytuacyjno-wysokościowa z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków;
- powykonawcza inwentaryzacja geodezyjna;
- kopia zgłoszenia z Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Opolu na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków;
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 120 zł
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Prószkowie ul. Opolska 17 pok. Nr 17 I piętro sekretariat
Termin załatwienia sprawy:
Do 30 dni.
Wersja XML